Volg ons op Bloglovin' !

Follow on Bloglovin

Pagina's

dinsdag 20 augustus 2013

Rimmel Wake Me Up Foundation VS Catrice Infinite Matt Foundation Review (Door Sterre)

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik voor jullie een artikeltje waarin ik twee foundations ga vergelijken. Ik ga jullie vertellen of ik ze fijn vind en de voor- en nadelen van de foundations aan jullie vertellen.


 
 


Hier zien jullie mijn gezicht zonder foundation. Mijn huid heeft de laatste tijd helaas veel onzuiverheden.
 
 
 
Als eerst bracht ik de Catrice Infinite Matt foundation aan.
 

 
Dit was de beschrijving van de foundation op de verpakking:
Oil-free make-up with longlasting matt-effect. Hydratating and with light-reflecting pigments it creates an even, fresh complexion and leaves skin feeling soft.
 
Ik zal even vertellen wat de foundation op de verpakking beloofd te doen.
 
Er staat dat hij longlasting is, hij zou 18 uur moeten blijven zitten.
 
In mijn ervaring blijft hij geen 18 uur zitten. Helaas word de foundation bij mij na een paar uur
een beetje rommelig, je gaat de onzuiverheden er dan een beetje doorheen zien. Als je deze foundation voor een langere tijd op wilt hebben, denk ik dat je hem mee moet nemen en stukjes bij moet werken.
 
Hij heeft shine control.
 
Dat heeft hij inderdaad. Mijn gezicht ziet er vrij mat uit nadat ik de foundation heb aangebracht. Alleen vind ik wel dat mijn gezicht er hierdoor een beetje spookachtig uitziet, ik zou dus liever gewoon mijn gezicht mat maken met poeder. De foundation is trouwens oil-free.
 
Hij is hydraterend.
 
Dit heb ik eigenlijk niet zo ervaren. Ik vind dat hij vrij droog aanvoelt op je gezicht, vooral als je hem aanbrengt zonder eerst gezichtscrème aan te brengen. Als je deze foundation aanbrengt raad ik je dus aan om eerst een crème op je gezicht aan te brengen! Dat doe ik trouwens altijd voordat ik foundations aanbreng.
 
Deze foundation heeft trouwens geen SPF.
 
 De verpakking:


 Ik vind de verpakking er best mooi uitzien. De zwarte dop en het glas zijn mat en dat zorgt ervoor dat hij er best chique uitziet. Zoals je ziet heeft de foundation een pompje, dus dat is lekker makkelijk en hygiënisch.
 
Conclusie: Als je een huid hebt die snel oily is en je wilt dat je gezicht goed mat blijft, is dit een goede foundation voor jou! Wel zou ik dan aanraden de foundation mee te nemen en af en toe wat bij te werken. De coverage van de foundation is wel goed. Sowieso is mijn roodheid niet meer te zien na het aanbrengen, dus daar ben ik positief over!
 
Ik heb deze foundation er weer afgehaald, en toen de Rimmel Wake Me Up Foundation aangebracht!
 
 
Dit is de beschrijving op de verpakking:
Our first foundation that visibly reawakens and illuminates skin with a radiant glow and a flawless, natural-looking finish. Instant anti-fatigue effect. With peptides and a Vitamin Moisturizing Complex.
 
Ook bij deze foundation zal ik even vertellen wat hij beloofd op de verpakking:
 
Hij heeft een anti-fatigue effect.
Dat wil zeggen dat hij een anti-moeheid effect geeft voor je huid.
Ik vind dat dat wel klopt, hij voelt lekker licht en luchtig aan, dus dat zorgt er wel voor dat
je huid 'wakker word'.
 
Hij geeft een radiant glow.
Dat heb ik zeker ervaren. Kijk maar eens naar het verschil met die van Catrice. Mijn huid glanst mooi door deze foundation, zonder dat het lijkt alsof mijn huid vettig is.
 
Deze foundation heeft SPF 15.
 
De foundation heeft een goede coverage. Hij haalt roodheid sowieso weg en ik vind de tint heel natuurlijk. Hij covert niet alles, maar het ziet er juist heel natuurlijk uit en daar hou ik wel van.
 
 
 
De verpakking:

 

Ik vind de verpakking lekker vrolijk en toch ook chique door de vorm. Ook deze foundation heeft een pompje en dat is weer heel handig en hygiënisch.
 
Conclusie:
Ik vind dit een hele fijne foundation. Hij geeft je huid een natuurlijke glow en het zorgt ervoor dat je huid een geheel word qua kleur. Je onzuiverheden zijn niet compleet weg, alleen wat verminderd door de kleur waardoor het er heel natuurlijk uitziet.
 
 
 
Uiteindelijk vind ik de Rimmel Wake Me Up Foundation het fijnst! Ik vind die toch het mooist staan op mijn huid. Welke is jouw favoriet?
 
Prijs:
 
Catrice Infinite Matt: 6,49 euro.
 
Rimmel Wake Me Up: 12,95 euro.
 
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie er wat aan hadden!
 
Liefs,
 
Sterre
 
 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten